Saturday 17 September 2011

Info Monavie

Monavie mempunyai 3 jus minuman yang dijadikan makanan tambahan yang boleh menyihatkan
tubuh badan manusia dan mencegah daripada pelbagai penyakit. 
Original merupakan jus yang berbotol purple. 
Pulse pula berbotol merah dan 
Active berbotol hijau.
Pada ketika ini di pasaran Malaysia secara rasminya baru mempunyai Original dan Pulse di pasaran.Active akan tiba di pasaran sehingga diumumkan kelak. Setiap jenis ini ada kelebihan masing-masing.

Original - Kanser, kencing manis, gout dan pelbagai lagi penyakit
Pulse - Jantung, kolestrol, migrain
Active - Sendi, tulang, saraf dan kulit

Monavie Original secara umumnya boleh digunakan untuk semua penyakit dan semua orang boleh minum Monavie Original kecuali kanak-kanak berumur dua tahun ke bawah. Selain penyakit atau masalah kesihatan yang ada di atas, semuanya disarankan minum Original.
Orang yang menghidapi kencing manis dan diabetes hanya boleh minum Monavie Original. Jika anda penghidap kencing manis dan pada masa yang sama anda mengalami masalah jantung, anda hanya boleh minum Monavie Original. Ini kerana kadara glukosa @ gula di dalam Pulse dan Active adalah lebih tinggi.
Tindak Balas Pengambilan Awal Jus Monavie
Tindak balas ini biasanya akan berlaku selam 3-4 hari dan paling lama seminggu untuk penyakit normal. Bagi pesakit yang kritikal, kesannya adalah lebih lama lagi.
 Hidung keluar hingus dan mulut kerap meludah dan kahak.
 Perut akan kembung dan sentiasa mebuang angin.
 Akan kerap buang air besar (kehitaman) dan kecil (kekuningan)
 Bagi yang berumur pula, akan merasa sengal-sengal sendi dan kebas kaki, tangan.
 Demam serta kuat tidur.
Ini berlaku kerana proses pemulihan sedang berlaku. Jus Monavie akan membersih dan memulihkan salur darah kita dan selepas mengalami kesan di atas, badan kita akan berasa lebih cergas.
Jus Monavie juga bagus untuk perokok kritikal, kerana ianya sangat bagus untuk membersihkan paru-paru dan jantung. Dada perokok akan terasa panas jika minum Jus Monavie.
Jus Monavie akan membekalkan pelbagai vitamin daripada 19 jenis buah-buahan! Jadi ianya sangat sesuai untuk dijadikan makanan tambahan, sebab itulah Monavie menjadi syarikat No.1 untuk yang diiktiraf oleh Majalah Inc untuk bahagian Food & Beverages dan No.18 untuk daripada syarikat seluruh dunia.
Rujuk http://www.inc.com/inc5000/2009/company-profile.html?id=200900180
Cara Minum Jus Monavie
Jus Monavie boleh diminum pada bila-bila masa saja tidak kisah selepas atau sebelum makan. Tetapi disarankan untuk minum sekali sebelum tidur dan sekali selepas bangun tidur. Kadar minumnya adalah 30ml untuk Original dan 60ml untuk Pulse.

No comments:

Post a Comment